글로벌 패션 비즈니스 환경에 대응하기 위해 패션텍스타일을 기획·개발·소싱하는 머천다이저가 필수적으로 알아야 할 소재에 대한 실무지식을 학습한다. 패션 트렌드 이미지를 표현하는 패션소재에 대해 배우고, 브랜드가 추구하는 스타일 실루엣을 창조하기 위해 inner wear에서 outer wear에 이르기 까지 한 시즌 전체 포트폴리오를 어떤 소재를 사용하여 구현할 것인가를 계획하는 패션소재기획에 대해 실습한다.
교과목해설(영문)
For textile merchandisers and fashion designers. Study of textiles with emphasis on factors of concern to manaufacturer of appear, including the concepts of sourcing textile materials, both from the domestic and international perspectives. Fashion fabric planning is to design how to do layering by using proper textile materials from inner wear to outer wear in order to create a brand style by considering brand concept, season concept, target price, and market size in total. Students prepare a fashion trend and color forecast, as well as fabric trend.